چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

عادی انگاری مردم در برابر کرونا؛ کرونا هنوز تمام نشده است

  • کد خبر: ۱۱۵۰۱۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
عادی انگاری مردم در برابر کرونا؛ کرونا هنوز تمام نشده است
یک اپیدمیولوژیست گفت: در حال حاضر باید پروتکل‌های بیماریابی را دقیق‌تر انجام دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید سوری گفت: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که جواب تست کرونای ۴٠ درصد از مسافران استانی مثبت است. این افراد سبب چرخش ویروس و انتقال بیماری می‌شوند. برخی از مسافران بدون علامت هستند و بیماریشان خفیف است. رنگ بندی شهر‌ها و تحلیل‌ها، بر مبنای میزان جانباختگان و بستری‌ها در کشور است که این نوع بررسی کاملا نادرست است.

به گفته وی در حال حاضر باید پروتکل‌های بیماریابی را دقیق‌تر انجام دهیم. باید ورود و خروج از کشور را به صورت دقیق‌تر از نظر بیمار یابی و انجام تست کنترل کنیم. معتقدم، تمام مسافرانی که از مناطق پرخطر وارد کشور می‌شوند، از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تحت مراقبت قرار می‌گیرند لذا باید مکانیسمی ایجاد شود تا انجام تست در مرز‌ها افزایش پیدا کند و همچنین تردد در مرز‌ها از نظر شناسایی بیماران مدیریت شود.

سوری گفت: ما اطلاعات درستی از میزان دقیق بیماران مبتلا به کرونا در دست نداریم و معتقدم که باید بیمار یابی و شناسایی بهتر از گذشته انجام شود. بیماران شناسایی شده افرادی هستند که به خاطر بیماری خفیف در مراکز بهداشتی تست انجام داده‌اند و جواب تست آن‌ها مثبت شده است.

او گفت: در حال حاضر نوسانات ابتلا به بیماری کرونا در دنیا زیاد است و افزایش میزان ابتلا از آمریکای جنوبی و آفریقا به سمت منطقه گسترش پیدا کرده است. در کشور‌هایی مانند پاکستان و کویت میزان موارد ابتلا زیاد شده است.

سوری گفت: افزایش میزان ابتلا به نوعی رزمایش ویروس کرونا است که باید مراقب حملات احتمالی این ویروس باشیم. کارشناسان نباید اپیدمی را تمام شده در نظر بگیرند، زیرا می‌تواند منجر به عادی انگاری مردم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->